Treenaamista personal trainerin kanssa

Käyn ryhmäliikuntatunneilla ja salilla eli kaiken kaikkiaan liikkumassa pääasiassa Kannelmäen LadyLinella. Vain naisille tarkoitettu LadyLine on viihtyisä paikka ja siellä voisi viettää kerralla paljon pidemmänkin aikaa, harmi vaan, että itsellä on aina kiire takaisin kotiin!

Tuossa loppuvuodesta osallistuin Ladyt.fi:n Facebook-sivuilla arvontaan, jossa oli palkintona kolme tapaamista personal trainerin kanssa. Ja voin kertoa, että kilpailuihin osallistuminen tosiaan kannattaa, sillä tällä kertaa minä voitin! Ja ajattelen (kuten varmaan kaikki muutkin), etten ikinä voita mitään… No, hyvä juttu, että palkinto sattui olemaan noin loistava, sillä se tuli tosiaan tarpeeseen.

Varasin ensimmäiset kaksi tapaamista Ladyjen Kati Lytsyn kanssa joulukuun puolivälin tienoille ihan tarkoituksella. Ajattelin, että personal trainerilta saan innostusta liikkumiseen ja mikäs sen parempi ajankohta kuin ennen joulua sen sijaan, että olisin rynnännyt salille heti joulun jälkeen satojen muiden mukana :D. Miksi se tosiaan oli hyvä ajatus? Kun olin tavannut Katin ennen joulua, ajatus liikunnan lisäämisestä ja siitä, kuinka hyvä fiilis treenaamisesta tulee, muhi päässäni joulun ajan. Varmasti olisi muhinut muutenkin, mutta ehkä sitä kautta, että tulipas taas syötyä itsensä ähkyyn, pakko tehdä asialle jotain heti joulun jälkeen.

Ensimmäinen tapaamisemme Katin kanssa oli keskustelutapaaminen. Olin etukäteen sanonut, että voisimme käydä läpi vanhaa saliohjelmaani (olen siis aiemminkin tapaillut personal traineriä :D). Huomasin kuitenkin itse, että vanha saliohjelmani ei sopinut nykyiseen tilanteeseeni ja päätimme Katin kanssa, että tehdään uusi. Ja siitä sitten keskustelimme. Mitä olen tehnyt ennen, millaisia toiveita minulla on, mitkä ovat lempiliikkeitäni, mitä taas en tykkää tehdä. Toisella tapaamisella Katilla oli tulostettuna minulle yksijakoinen saliohjelma, jota aloimme yhdessä käydä läpi. Ohjelma tuntui itsestäni tosi hyvältä, siinä on haastetta, mutta se ei ole kuitenkaan liian rankka, että jaksan tehdä sen vielä joskus uudelleenkin :).

Olen pyrkinyt tekemään minulle laaditun saliohjelman ainakin kerran viikossa, parhaimmillaan olen tähän mennessä ehtinyt tekemään sen kaksi kertaa viikossa. Vielä olisi siis tsempattavaa, että saisin kolmannen ja ehkä neljännenkin kerran viikko-ohjelmaani. Huomaan kuitenkin, että liikkeet alkavat näinkin lyhyessä ajassa ja pienellä treenimäärällä tuntua jo helpommilta ja olen saanut lisättyä liikkeisiin kolmannen sarjan (aloitin siis kahdella sarjalla).

Kolmas tapaamisemme oli vasta tällä viikolla eli helmikuun alussa. Pyysin Katilta, että hän vetäisi minulle nyrkkeilytreenin, koska olin sattumalta käynyt juuri edeltävällä viikolla Katin vetämällä bodycombat-tunnilla ja se oli ihanaa!!! Meiltä löytyy kotoa myös nyrkkeilysäkki ja olemme harrastaneet mieheni kanssa yhdessä kuntonyrkkeilyä aiemmin, joten jonkin verran kokemusta nyrkkeilystä on ja pidän siitä todella paljon! Ja huh huh, minkälaisen treenin Kati vetikään minulle. Hiki virtasi ja Kati sai puristettua vielä vähän lisää irti meikäläisestä, vaikka tuntui, etten jaksaisi enää yhtään. Ja vaikka treenit kestivät vain 30 minuuttia, oli se pitkiin aikoihin tehokkain treeni, jonka olen tehnyt.

Ongelmanani minulla ei tällä hetkellä ole se, ettenkö tykkäisi käydä salilla, sehän on ihanan rentouttavaa itsekseen puuhailla laitteiden kanssa. Tykkään vaan myös ryhmäliikunnasta, lisäksi treenailemme elämäntapamuutosryhmän kanssa joka toinen viikko ja tällä hetkellä osallistun myös LadyLinen Miinuskymppi-pienryhmävalmennukseen, johon kuuluu kerran viikossa joko yhteistreenit tai luento elämäntapamuutokseen liittyvistä aiheista. Eli itse asiassa ongelmanani on se, etten meinaa löytää viikosta sellaista rakoa, johon saisin salitreenin mahtumaan… Jos jollakulla on tähän liittyen vinkkejä antaa, kuulen niitä mielelläni!

Sanoinkin tuossa kolmannen treenin jälkeen Katille, että tämä ei suinkaan ollut vielä tässä, olen tullut siihen tulokseen, että tarvitsen myös jatkossa valmentajaa! Ilokseni huomasinkin, että Ladyillä on tällä hetkellä huipputarjous PT-tapaamisista, Osta 3-saat 5! Suosittelen! 😀

Ravintoainemittauksessa

Minulle tehtiin joulukuun puolivälissä ravintoainemittaus Health Concept Analyzer- laitteella. Mittaus ja sen tulokset olivat todella mielenkiintoisia. Mittauksen tekijällä, Desirée Mattsonilla Healthboxista, oli mukanaan kannettava tietokone, johon kiinnitettiin tämä HCA-laite. Kun perustiedot minusta oli täytetty, mittaus oli valmis alkamaan. Sain käteeni kapulan ja sitten piti istua pari minuuttia levollisesti paikallaan, puhuakaan ei saanut. Ja niin, kun olisin heti halunnut alkaa kyselemään laitteesta ja mittauksesta lisätietoja! Itse asiassa tuo pari minuuttia tuntui myös pitkältä ajalta, kun ehdin jo alkaa jännittämään, miten huonoja lukuja sieltä oikein mahtaakaan ilmestyä kannettavan näytölle. Ja koko ajan näytöllä näkyi kehon kuva, jota ylös alas meni mittauksesta kertova osoitin.

Itse mittaus oli siis ohi parissa minuutissa. Sitten siirryttiin tulosten pariin. Täydellinen mittaus antaa tietoja kehon 13 eri osa-alueelta, toki halutessa voidaan mitata vain yksittäisiä osa-alueita. Minulle siis tehtiin tämä täydellinen mittaus. Ja tulokset käytiin läpi osa-alue kerrallaan.

Ravintoainemittaus antaa tietoja 13 eri osa-alueesta. Mittauslaite on niin kätevän kokoinen, että mittaus voitiin helposti järjestää kauneushoitola Onnentunteen tiloissa.
Ravintoainemittaus antaa tietoja 13 eri osa-alueesta. Mittauslaite on niin kätevän kokoinen, että mittaus voitiin helposti järjestää kauneushoitola Onnentunteen tiloissa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Omat tulokseni eivät olleet niin surkeat kuin olin odottanut (ja pelännytkin). Ajattelin, että varsinkin kaikki vitamiinit ja kivennäisaineet olisivat ihan surkeassa jamassa imetyksen vuoksi. Tässä ihan pikaisesti ja pintapuolisesti asiat, joihin minun tulisi mittauksen mukaan kiinnittää huomiota (ketään tuskin kiinnostaa lukea minun mittaukseni koko raporttia :D):

  • liikunnan lisäämiseen (tämä näkyi sydämen hapensaantia mittaavassa kohdassa)
  • B1- ja C-vitamiinin lisäämiseen
  • lysiinin ja biotiinin lisäämiseen
  • torjunta-ainejäämiä oli mittauksen mukaan hieman viitearvoja enemmän
  • pH-arvoni on liian hapan (2,615), kuulemma happamuus on suurimmalla osalla meistä ongelmana
  • ruokavalion parantamiseen eli ei valmis- ja pikaruokia!

Näiden tulosten pohjalta olen nyt ottanut käyttöön lysiiniä ja biotiinia sisältävät valmisteet (söin jo valmiiksi monivitamiinitabletin, D-vitamiinia ja omegoja). Olen myös käyttänyt entistä runsaammin C-vitamiinivalmistetta, osaltaan johtuen siitä, että olen ollut vähän flunssainen. Ajattelin ottaa vielä käyttöön jonkin pH:ta tasapainottavan tuotteen.

Ravintoainemittaus oli mielestäni tosi tarpeellista ja ennenkaikkea mielenkiintoista tietoa sisältävä. Nyt kun olen ottanut lisäravinteita käyttöön ja lisännyt myös vähän liikuntaa, on suositeltavaa tehdä uusi mittaus parin kolmen kuukauden kuluttua. Ja näin aionkin, jotta näen, ovatko nämä ”täsmätuotteet” eli nyt aloitetut lisäravinteet oikeasti saaneet mittaustulokset muuttumaan. Ja tietysti kiinnostaa, miten liikunnan lisääminen vaikuttaa mittaustuloksiin, koska tarkoituksenani on saada liikuntaa koko ajan lisää viikkoihini.

Healthbox tekee ravintoainemittauksia. Ota yhteyttä, mikäli olet kiinnostunut mittauksesta, se voidaan järjestää myös kauneushoitola Onnentunteen tiloissa!
Healthbox tekee ravintoainemittauksia. Ota yhteyttä, mikäli olet kiinnostunut mittauksesta, se voidaan järjestää myös kauneushoitola Onnentunteen tiloissa!

Healthbox tarjoaa blogini lukijoille 10 %:n alennuksen ravintoainemittauksista. Mainitse aikaa varatessasi koodi HEIDI16 ja saat edun! Ja mikäli haluaisit ravintoainemittaukseen kauneushoitola Onnentunteeseen, ota yhteyttä meihin, niin järjestetään mittausaika!